sweetfit2

Ovsena kaša za mršavljenje – Da li dijeta na bazi ovsene kaše stvarno pomaže sa mršavljenjem

Ovsena kaša se pravi od suvog ovasa. Ovas spada u žitarice sa celim zrnom koje imaju puno hranljivih prednosti. Ovsena kaša je omiljeni doručak puno ljudi, a posebno tokom zime. Njen ukus i hranljiv sadržaj mogu da se povećaju uz voće ili drugo dodatke.

Kad pogledamo ove činjenice, nije ni čudo da postoji dijeta koja se bazira na ovsenoj kaši. Ali da li je ova dijeta zdrava i da li pruža prave rezultate sa mršavljenjem?

Hajde da detaljnije pogledamo dijetu na bazi ovsene kaše i da li je to pravi izbor za vas ako pokušavate da smršate.

ovsena kaša za mršavljenje 1

Šta je dijeta na bazi ovsene kaše?

Kao što samo ime govori, ova dijeta se bazira na ovsenoj kaši. Ali jede se i druga hrana, ne samo ovas. Osnovna ideja je da se ovsena kaša jede kao glavno jelo jednom ili dva puta svakog dana.

Takođe, postoji plan za dijetu na bazi ovsene kaše koji ima dve faze. To su:

  • Prva faza: Ovsena kaša se jede za sva 3 obroka svaki dan prve sedmice. Tokom ovog perioda treba da jedete samo ovas sa celim zrnom, a ne instant ovsenu kašu. Možete da jedete voće sa kašom i za užinu.
  • Druga faza: Posle prve nedelje treba da jedete ovsenu kašu jednom ili dva puta dnevno. Ostali obroci treba da budu zdravi i sa malo masti. U ovoj fazi se dodaje više voća i povrća i možete da jedete instant ovsenu kašu.

 

Još jedna opcija je dijeta od 6 dana gde se ovsena kaša jede za dva obroka svaki dan. Ovo je slično drugoj fazi koju smo opisali iznad. Dakle, preskočili biste prvu fazu gde se ovsena kaša jede za svaki obrok prve sedmice.

Šta se jede na dijeti na bazi ovsene kaše?

Kad jedete ovsenu kašu preporučena porcija je pola šoljice odnosno 64 grama. Dakle, ovsena kaša je glavno jelo za doručak i ručak.

 

Možete da dodate malo obranog mleka i voća ili da ih konzumirate odvojeno. Takođe, možete da dodate jogurt sa malo mlečne masti. Cimet je takođe super dodatak za lepši ukus.

Jutarnja užina je obično sveže voće, a popodne je to povrće ili orašasti plodovi.

Za večeru dijeta uključuje grilovanu piletinu, ribu ili nemasnu šniclu, ili čak burger od ćuretine sa pomfritom od tikvica. I kao poslasticu možete da pojedete niskokaloričan desert.

Koje su zdravstvene prednosti dijete na bazi ovsene kaše?

Kao što smo pomenuli, ovas je žitarica sa celim zrnom i spada u deo zdrave ishrane. Ovas takođe ima vlakna. Pola šolje ovasa kuvanog sa vodom ima sledeće nutrijente:

  • 2 grama vlakna
  • 3 grama proteina
  • 0 grama šećera

Ovas takođe ima 2% preporučenog dnevnog unosa kalcijuma i 6% gvožđa. Ovas ima malo kalorija i 1,5 gram masti.

Prednosti kad jedete ovas su manja šansa za srčane bolesti i kolorektalni rak. Cele žitarice kao ovas mogu da smanje visok krni pritisak i da pomognu sa varenjem. Ovsena kaša definitivno spada u deo zdrave ishrane.

Rizici dijete na bazi ovsene kaše

Ovas i ovsena kaša imaju dosta prednosti za zdravlje. Ali postoje i neki rizici kojih treba da budemo svesni na ovoj dijeti.

Kao i uvek, konsultujte lekara pre nego što počnete sa bilo kojom dijetom. Tu spada i dijeta koja se bazira na zdravoj hrani kao što je ovsena kaša. Recite lekaru o prethodnim zdravstvenim tegobama i bolestima koje imate.

Dijeta na bazi ovsene kaše je veoma striktna dijeta sa malim brojem kalorija. Neki lekari smatraju da ima premalo kalorija da bi se održala zdrava ishrana. Zato ćete možda morati da povećate unos kalorija tako što ćete jesti i hranu koja se ne nalazi u okviru dijete.

Dijeta na bazi ovasa je restriktivna. Unos samo ovsene kaše za 1 ili 2 obroka dnevno može biti teško održiv. Iz ovog razloga mršavljenje može da bude teško.

Možete da smanjite rizike ove dijete po zdravlje tako što ćete izmeniti plan ishrane. Treba da povećate unos kalorija na količinu koju preporuči lekar, i da dodate raznovrsno voće, povrće i druge namirnice.

Ova strategija će da vam pomogne sa monotonijom restriktivne dijete.

Da li će vam dijeta na bazi ovasa pomoći da smršate?

Ako je pratite kako treba, dijeta na bazi ovasa će vam pomoći da smršate. Obroci ove dijete su niskokalorični i sa niskim nivoom masti. Takođe, uključuju zdrave namirnice.

Ovsena kaša može da pomogne sa mršavljenjem zato što ćete biti siti duže nego sa drugom hranom. Sadržaj vlakana u ovsenoj kaši tako pomaže digestivnom sistemu.

Ovsena kaša je pristupačna opcija, i biće vam lakše da održite dijetu nego da ste se odlučili za dijetu koja je skupa ili zahteva posebne skupe obroke.

Kao i sa svakom dijetom, preporučuje se i da vežbate na dnevnoj bazi. Vežbanje će da poveća broj kalorija koje sagorevate na dnevnoj bazi, održaće vaše telo u formi i smanjiće mogućnost za gubitak mišićne mase.

Rezime

Ovsena kaša je dobar izbor za bilo koju zdravu dijetu. Poboljšaće zdravlje srca i sveukupno zdravlje. Ako se prati kako treba, dijeta na bazi ovsene kaše je efikasna za mršavljenje.

Mišljenje lekara o dijeti na bazi ovsene kaše

Da li su restriktivne dijete (kao dijeta na bazi ovasa) opasne po zdravlje? – Anonimni pacijent

Odgovor lekara:

Da, ekstremne dijete koje hvale jednu namirnicu i izbacuju sve ostale zdrave namirnice mogu biti opasne po zdravlje. Razlog za to je što dijeta pravi promene u metabolizmu, sastavu tela, u bakterijama želuca i unosu hranljivih materija. Ekstremne dijete takođe promovišu negativan odnos ka hrani i često se ne bave osnovnim razlozima za određena ponašanja u ishrani.

Prva faza dijete na bazi ovsene kaše je veoma ekstremna i nije za preporuku. Druga fraza je više izbalansirana i manje restriktivna. Tako da ona ima manje rizika po zdravlje. Ipak, malo je verovatno da bi većina ljudi mogla da održi ovu dijetu na duge staze. Tako da postoji mogućnost da se težina ponovo vrati kada se završi sa dijetom.