Kako smršati bez dijete – evo 9 saveta!

Ako ste se ikad pitali da li je moguće brzo izgubiti kilograme – naravno da jeste. Postoji bezbroj dijeta koje će vas u samo par meseci spremiti za leto i kroz koje ćete brzo izgubiti kilograme, dok se osećate gladno i uskraćeno. Ali čemu gubljenje kilograma samo da biste ih opet dobili? Da biste trajno izgubili kilograme, treba da gubite težinu polako. I to je definitivno moguće i bez odlaska na dijetu. Umesto toga, ključno je da shvatite da morate da promenite svoj životni stil. U nastavku teksta predstavljamo vam korake i navike koje bi trebalo da usvojite ukoliko želite da na zdrav način izgubite kilograme.




Ne preskačite doručak

Navika koja je zajednička svima koji su fit jeste ta da doručkuju svakog dana, bez izuzetka. Mnogi ljudi misle da je preskakanje doručka način da smanjite unos kalorija, ali svi oni završe dan unoseći mnogo više kalorija nego što su planirali. Ako nemate vremena da spremate doručak svako jutro, postoje brze i zdrave opcije koje će vas zasititi, ali posle kojih se nećete osetiti naduveno i bez energije, već upravo suprotno – daće vam energiju da započnete dan.

Zaboravite na kuhinju uveče

Odredite vreme kada prestajete sa hranom, kako se ne biste prepustili slatkišima uveče ili grickanju nezdravih stvari dok gledate televiziju. Najbolji savet je da odmah posle večere operete zube, kako hrana za vas ne bi bila opcija nakon toga. 




Pametno birajte tečnosti

Sokovi i zaslađena pića su najveće zlo. Oni gomilaju kalorije, ali ne smanjuju glad kao što to čini hrana u čvrstom stanju, te se lako sa njima pretera. Utažite žeđ vodom u koju ćete dodati citruse ili malim porcijama 100% voćnog soka. Ukoliko ogladnite između obroka, probajte čašu soka od povrća da vas drži do sledećeg obroka. I da, pazite na alkohol! Ako uživate u čaši ili dve vina posle obroka, ne bi bilo loše da alkohol ograničite na vikend – to je zaista velika ušteda kalorija.




Jedite mnogo povrća

Konzumiranje mnogo niskokaloričnog povrća ostaviće manje mesta za drugu hranu koja nije toliko zdrava. Sklonite meso sa sredine tanjira i nagomilajte povrće. Pokušajte da započnete ručak ili večeru salatom ili čorbom od povrća. Jesti mnogo povrća uopšte nije teško niti mučno kad znate kako da ga spremite. Opremite svoju kuhinju sa puno voća i povrća i uključite ih u svoju užinu. Na taj način vaša ishrana će biti obogaćena vitaminima, mineralima i vlaknima, a ako se napunite zdravim nutrijentima nećete posezati za slatkišima.




Ne zaboravite žitarice!

Zamenite prerađene žitarice poput belog hleba i pereca proizvodima od celog zrna pšenice ili neke druge žitarice i na taj način ćete u svoju ishranu uneti mnogo vlakana. Proizvodi od celog zrna pšenice pre će vas zasititi, tako da je veća verovatnoća da ćete pojesti razumnu porciju. Birajte hleb od celog zrna, smeđi pirinač, ovsene pahuljice ili integralnu testeninu.




Kontrolišite svoje okruženje

Ovo je još jedna strategija koja pomaže u smanjenju kalorija, ali šta ona uopšte znači? Sve od toga da napunite kuhinju zdravim namirnicama do toga da izbegavate restorane u kojima ćete nezdravo jesti. Kada odlazite na zabave i druženja, jedite kod kuće, kako se tamo ne biste prepustili raznoraznim nezdravim grickalicama koje se u takvim prilikama služe. Budite veoma izbirljivi kad je u pitanju takozvani švedski sto. Kad pojedete malo, popijte veliku čašu vode pre nego što se vratite po još hrane.




Smanjite porcije!

Sve i da ne radite ništa drugo, ukoliko smanjite svoje porcije za 10-20%, smršali biste. Većina porcija koje se služe u restoranima ili koje sami služite kod kuće, veće su nego što vam je realno potrebno. Kupite merice kako biste razumeli kolike su vaše porcije i koliko vi zapravo hrane unosite, a koliko treba da unesete da biste smršali. Ono što može pomoći jeste korišćenje malih čaša i tanjira, kako biste u samom startu sebi poslužili manju porciju.




Unesite proteine kroz svaki obrok

Dodavanje izvora proteina svakom obroku značajno će doprineti vašem gubitku kilograma. Na taj način ćete se duže osećati siti i mnogo je manja verovatnoća da ćete se prejedati kasnije. Probajte SweetFit kašu za doručak, za užinu male porcija orašastih plodova ili jogurt, za ručak nemasno meso ili ribu, a za večeru jaja i mladi sir. 

Pređite na light verzije proizvoda

Kad god možete, koristite niskomasne verzije mleka, jogurta, preliva poput majoneza, kečapa i senfa. Umesto čedara  koristite domaću salsu ili humus. Namažite sendviče niskomasnim sirom umesto majonezom. Probajte batat umesto običnog krompira. Umesto kremastog dresinga za salatu koristite balzamiko ili maslinovo ulje. Postoji mnogo tih zamena koje neće mnogo uticati na ukus hrane, a doprineće tome da sveukupno unosite daleko manje kalorija  na dnevnom nivou.